Suunnittelu & Strategia
Markkinointistrategia ja ohjaa perusteltuja ja suunnitelmallisia toimenpiteitä. Strateginen markkinointi on pitkäjänteistä ja tehokasta, kun viestit ja toimenpiteet tukevat toisiaan.
Vaikuttavaa suunnittelua!
Olipa puhe yksittäisestä videotuotannosta tai kampanjakokonaisuuden suunnittelusta, onnistuneeseen lopputulemaan päästään vain kokonaisuutta hahamottavalla ymmärryksellä ja markkinoinnillista viestiä tukevalla luovalla ideoinnilla.
Olemme suunnittelun asiantuntijoita
Kyky suunnitella ja konseptoida on lopputuloksen kannalta tärkeämpää kuin yksikään huippukamera, linssi tai mikrofoni. Suunnittelun asiantuntijuus perustuu ammattitaitoon ja luovuuteen, jotka yhdessä tukevat haluamamme viestin välittymistä.
Luomustudio = Luovus + Vaikuttavuus
Ei ole sellaista palvelua tai tuotetta, jota ei luovuuden kannalta voitaisi pukea puhuttelevaksi viestiksi. Suunnittelussa tätä viestiä jalostetaan kampanjaksi eri osineen, aikatauluineen ja kanavineen. Näin viesti ja strategia lyövät kättä päälle.
Strategia on ymmärtämistä, tavoitteita ja keinoja.
Olimmepa mukana yrityksen strategian luomisessa tai strategian tulkitsemisessa osana markkinointiviestintää, kyky hahmottaa ja todella ymmärtää korostuvat hyvässä markkinointikumppanissa.
Me näemme kokonaisuuden.
Strategisen työn perustana on yrityksen selkeä minäkuva: Palvelun tai tuotteen näkeminen asiakkaan perspektiivistä, suhteemme kilpailijoihin ja brändimme antavat tietoa siitä, mikä strategisessa mielessä on nykytilamme.
Luomme reitin huipulle.
Liiketoiminnan strategia suuntaa tavoitteita toiminnalle. Markkinoinnin kannalta tämä on ohjenuora, joka ohjaa toimintoja näihin tavoitteisiin pääsemiseksi. Kun samalla hahmotamme nykytilaa, voimme suunnitella askelmerkkejä tulevaisuuteen.
Ei jätetä tätä pöytälaatikkoon tai sanahelinäksi
Liian usein hienot suunnitelmat vain täyttävät pöytälaatikkoa. Parhaimmillaan strategia on ohjenuora, joka näkyy käytännön työssä joka päivä ja jonka jokainen työntekijä muistaa. Luodaan yhdessä strategia, joka todella ohjaa toimintaa!
Strategia
Kenelle viestimme? Mitkä ovat ydinviestimme ja tone of voice? Missä ja miten haluamme näkyä? Strategian avulla tunnet kohderyhmän, viestit selkeästi ja erottaudut oikeissa kanavissa.
Suunnittelu
Haastattelukysymykset tai käsikirjoitus, lokaatiot, aikataulut ja yhteydenpito. Versioinnit ja jakelukanavat. Nämä, sekä moni muu asia saa muotonsa suunnittelun aikana.
Toteutus
Somekampanjat, kohdentaminen ja mainosjulkaisut. Mediaostot ja vaikuttavuuden raportointi. Levitys tuo videon kohderyhmän verkkokalvoille – tarkasti suunnitelluin keinoin.
Me kuuntelemma asiakkaitamme, kuuntele sinäkin!
Uskomme, että vain ymmärtämällä asiakkaamme tarvetta ja tilannetta, voimme tarjota kumppanuutta, josta on oikeasti mitattavaa hyötyä. Alla asiakkaidemme kokemuksia yhteistyöstämme.
Videotuotannon vaiheet
Tyypillinen videotuotanto jakautuu neljään eri vaiheeseen. Aluksi suunnitellaan ja vasta sitten kuvataan. Suunnitelma ohjaa meitä myös editoinnissa, jossa valmis video tai videoiden sarja syntyy. Lopuksi huolehdistaan levityksestä. Tarvitsettepa meitä mihin tahansa (tai kaikkiin) näistä vaiheista, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Me vastaamme kokonaisuuden onnistumisesta.
Suunnittelu
Haastattelukysymykset tai käsikirjoitus, lokaatiot, aikataulut ja yhteydenpito. Versioinnit ja jakelukanavat. Nämä, sekä moni muu asia saa muotonsa suunnittelun aikana.
Kuvaus
Kellontarkat kuvauspäivät, joissa asiat loksahtelevat kohdilleen. Selkeät vaiheet ja ennakoidut tilanteet. Kuvausten toteutus tyylillä on ammattilaisen merkki!
Editointi
Luovuuden loistoa, kokeilevaa hulluutta ja silti järjestelmällistä artesaanityötä. Editointi on työvaihe, jossa video herää eloon ja ottaa muotonsa.
Levitys
Somekampanjat, kohdentaminen ja mainosjulkaisut. Mediaostot ja vaikuttavuuden raportointi. Levitys tuo videon kohderyhmän verkkokalvoille – tarkasti suunnitelluin keinoin.
Videotuotannon hinta
Videotuotannon hinnat voivat vaihdella merkittävästi monista syistä. Projektin laajuus ja monimutkaisuus ovat suuria hintaan vaikuttavia tekijöitä; esimerkiksi yksinkertainen yhden kameran kuvaus voi maksaa huomattavasti vähemmän kuin monikameratuotanto erikoistehosteineen. Myös kuvauspaikan sijainti ja tarvittavien kuvauspäivien määrä vaikuttavat kustannuksiin. Lisäksi tuotantoyhtiön maine ja kokemus voivat nostaa hintoja, sillä kokeneemmat toimijat voivat tarjota korkealaatuisempaa jälkeä. Budjettiin vaikuttavat myös käsikirjoituksen vaativuus, näyttelijöiden palkkiot ja erityislupien tarve. Siksi videotuotannon hinta-arviot on syytä räätälöidä tarkasti jokaisen projektin erityispiirteiden mukaan.
Usein kysyttyä
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.
Studiomme on Helsingissä Kaapelitehtaalla. Kuvaamme kuitenkin ympäri Suomen ja välillä ulkomaillakin. Käymme säännöllisesti Etelä-Suomen suurissa kaupungeissa kuten Tampereella, Turussa, Seinäjoella ja Jyväskylässä. Mikäli kuvaukset aiheuttavat matkakustannuksia sovimme tästä erikseen tarjouksen yhteydessä.
Kyllä. Editoimme usein asiakkaidemme kuvaamaa laadultaan vaihtelevaa materiaalia. Usein esimerkiksi kännykkäkameralla kuvattu materiaali saattaa joskus olla tärisevää, valaistukseltaan hämärää tai äänessä voi olla taustakohinaa. Edittipöydällä pystyy vaikuttamaan näihin asioihin jonkin verran ainakin pienentämällä niiden vaikutusta kokonaiskuvaan. Usein ammattimaiseen lopputulokseen pääseminen edellyttää kuitenkin taitavan kamerankäytön lisäksi valo- ja ääniosaamista, jotka hoidamme mieluusti myös kevyemmissä tuotannoissa.
Todennäköisesti on. Kaikki tekemämme tuotannot ja referenssimme eivät ole julkisia. Voit kuitenkin tiedustella olemmeko ennen kuvanneet oikeaa sydänleikkausta tai hävittäjälentokoneita. (Kyllä olemme.) Tai olemmeko tehneet tuotantoa, jossa on pitänyt ymmärtää monimutkaisen hankkeen tavoitteita tai puhutella maahanmuuttajataustaisten lasten vanhempia. (Kyllä olemme.) Me kuitenkin sanomme myös ääneen jos jokin tuotanto kuulostaa siltä, että siihen on löydettävissä meitä osaavampi kumppani.
Jokainen video on uniikki ja ainutkertainen, ja jokaisen tuotannon optimaalisin toteutustapa on erilainen. Videoiden hinnat perustuvat meillä pääasiassa arvioituun työmäärään, joka vaihtelee tuotannoittain. Olemme avanneet videoiden hinnan muodostumista enemmän videotuotannon hinta -sivulla ja esimerkkejä yksittäisistä tuotannoista ja niiden hinnoista löydät referensseistämme.
Me käytämme animointia tukena ja työkaluna videotuotannoissa, mutta emme ole animointeihin erikoistunut videotuotantoyhtiö. Laajempien animaatiotuotantojen osalta käytämme usein meille tuttuja ja mieluisia kumppaneita.
Meiltä kysytään usein mitä maksaa vaikkapa 30 sekunnin mittainen somevideo, kahden minuutin tuote-esittelyvideo tai kymmenen minuutin koulutusvideo. Videoiden hinnat perustuvat meillä pääasiassa arvioituun työmäärään, eikä videon pituus suinkaan ole se merkittävin vipu työmäärän muodostumisessa. Sen sijaan esimerkiksi esituotantotyön määrä sisältäen konseptoinnin ja suunnittelun on usein yksi merkittävimpiä tekijöitä videon hinnan muodostumisessa.
Kyllä vain! Toimitamme valmiit videot kommentoitavaksenne ja nyrkkisääntönä voidaan pitää, että tuotannot (ja siis jokainen yksittäinen video) sisältää kaksi hintaan kuuluvaa kommenttikierrosta.
Tuotantoihimme kuuluu kevyt animointi ja sen työmäärä on aina laskettu meillä tarjoukseen mukaan sisältyen muuhun editointityöhön. Tarvittaessa laajempaa animointityötä käytämme kumppania jonka kanssa arvioimme hinnan aina erikseen.
Kyllä onnistuu! Meillä on listoillamme yhteistyökumppaniemme kautta Suomen parhaimpia näyttelijöitä, ääninäyttelijöitä sekä taitavia, mutta tuntemattomampia amatöörinäyttelijöitä. Vielä emme ole törmänneet tilanteeseen, jossa tilanteeseen sopivaa esiintyjää tai spiikkeriä ei olisi löytynyt.
Sehän onnistuu! Joskus tuotannon rahoittajana on useampia tahoja tai syystä tai toisesta kaivataan räätälöidympää laskutusta. Olemme tottuneet varmistelemaan, miten lasku tai laskut toivotaan toimitettavan, eli postilaatikkoon ei putoile yllätyksenä itse arpomiamme laskuja puutteellisine viitetietoineen. Joka yrityksessä ja organisaatiossa on vähän omat byrokraattiset sokkelonsa laskujen maksamisessa ja kunnioitamme toiveitanne tämän suhteen.
Kyllä voimme. Meillä Luomustudiolla on tarkat sisäiset NDA-sopimukset ja olemme tottuneet osallistumaan keskusteluihin, joissa puhutaan sensitiivisistä tai vielä julkaisemattomista tiedoista. Vastaavasti olemme kokeneet toimimaan kuvauksissa, joissa kaikki näkemämme ei ole julkista tietoa. Olemme myös valmiit sopimaan erillisistä, teille suunnatuista salassapitosopimuksista tarpeen vaatiessa.
Jutellaan ihmeessä lisää!
Voit myös tietysti soittaa, laittaa viestiä, täyttää yhteydenottolomakkeen tai pistäytyä kahville toimistollemme Helsingin Kaapelitehtaalla!
